Linia fierbinte

Ai încercat deja să discuți cu medicul tău, ai contactat repetat administrația instituției medicale, ai depus plângeri pe adresa instituției medicale la care te tratezi, dar nu ai obținut un răspuns sau nu ți s-a luat în calcul problema? Atunci trebuie să știi că ai la dispoziție câteva linii fierbinți la care poți adresa întrebări, oferi sugestii sau face reclamații privind un serviciu sau o instituție medicală. Poți avea încredere că în cadrul liniilor fierbinți confidențialitatea îți este garantată, iar exprimarea opiniei nu îți limitează accesul la servicii medicale.

În Moldova poți apela la mai multe linii fierbinți dedicate soluționării problemelor din sectorului medical. 

  • Pentru a afla mai multe despre procedura de înregistrare la medicul de familie, obținerea poliţei de asigurare obligatorie de asistenţă medicală, drepturile tale ca persoană asigurată medical apelează Linia fierbinte a Companiei Naționale de Asigurări în Medicină0 800 99999

     

  • Pentru a afla mai multe informații privind instituțiile de sănătate publică, dar și a raporta o încălcare, apelează Linia verde a Agenției Naționale pentru Sănătate Publică0 800 12300

     

  • Pentru orice informație sau situație legată de serviciile și instituțiile medicale, precum și încălcarea drepturilor de pacient care nu poate fi soluționată prin alte surse apelează Linia verde a Ministerului Sănătății022 72 10 10

     

  • Pentru a semnala un caz de corupție într-o instituție medicală apelează Linia Națională Anticorupție0 800 55555