Condica de sugestii și reclamații
Îți este frică să ripostezi pentru a evita conflictele cu medicul tău, crezi tu nu ai un cuvânt de spus sau că nu are rost să-ți exprimi nemulțumirea? Pentru a fi tratat mai bine în spitalul tău, trebuie să depășești aceste provocări și să te faci auzit.
Primul pas este să reclami încălcările chiar în instituția în care s-au întâmplat. Poți scrie o plângere direct pe numele conducătorului instituției sau cere condica de sugestii și reclamații (prezentă în fiecare instituție medicală), în care poți înregistra oficial sugestia sau plângerea ta. Administrația instituției analizează plângerea și este obligată (timp de două zile) să întreprindă acțiuni pentru ameliorarea situației sau să implementeze o sugestie acceptabilă. De asemenea, administrația instituției medicale trebuie să-ți trimită un răspuns la reclamația sau sugestia ta timp de cincisprezece zile lucrătoare, la adresa pe care ai indicat-o în condică.
Rolul condicii este de a îmbunătăți serviciile medicale, contribuind la transparența și evoluția acestora. Pentru a te bucura de servicii medicale mai bune, înregistrează întotdeauna sugestiile sau reclamațiile tale și monitorizează implementarea acestora!